Monday, 04 January 2016 10:55

Les verdures no tenen per què ser avorrides, ni un càstig per al cos quan li hem proporcionat un excés de calories; més aviat al contrari, és una forma de depurar-ho i alleujar-ho de l'empatx al que de vegades ho sotmetem. La forma en què les cuinam ja són “figues d'un altre paner”. Des de bullides amb aigua o al vapor, fins a enriquides amb salses o cremes. Cadascú que les adapti a les preferències alimentàries que tingui a casa. I per descomptat podem modificar ingredients mentre ens vingui de gust. Es tracta de preparar els menjars al nostre gust perquè ens agradi a tots. I si amb això aconseguim que la nostra dieta sigui variada haurem aconseguit l'objectiu principal.
NOTA: Adverteixo de la forta olor (per a alguns desagradable) de la colflori i el formatge en gratinar.

Ingredients:
-1/2 colflori
-4 carxofes
-100 g de cuixot picat
-100 g de formatge ratllat
-50 g de pipes pelades
-Oli i sal

Preparació:
Netegem i trossegem la colflori en ramellets. La posam a coure en aigua amb sal. Llevam les fulles externes i la punta de les carxofes, tallam per la meitat i rentam en aigua amb llimona. Les posam a coure en una altra olla d'aigua amb un poc de sal. Quan ambdues estiguin tendres, uns quinze minuts, les punxau amb una forqueta per saber si realment ja són cuites, les traiem i escorrem. Les col·locam en el recipient que les anem a servir col·locades com més ens agradi. En un fons d'oli fregim el cuixot. Deixam de banda i amb una cullera abocam per damunt la verdura el sofregit. Mesclam el formatge amb les pipes, ho repartim per sobre de les verdures i gratinem fins que es fongui i agafi color. Aturam el forn i el deixam refredar una estona fora del forn i ja ho tenim a punt per menjar.

Font: http://consaborahuerto.blogspot.com.es  (Maria Dolores Martínez Martínez)

Dieta per esportistes

Dieta de manteniment

Dieta de depuració

Bread soup with vegetables

Arròs brut

Oven cooked rice

CatalàEspañolDeutschEnglish (UK)